Implementation of Augmented Reality as an Information Media for the Collection of the Popa-Eyato Museum
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (English)References
Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. In Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355-385.
Bangor, A., Kortum, P., & Miller, J. (2009). Determining what individual SUS scores mean: Adding an adjective rating scale. Journal of Usability Studies, 4(3), 114-123.
Brooke J. (2013). SUS: A retrospective. J Usability Stud. 8(2), 29-40.
Binanto, I. (2010). Multimedia digital. Dasar teori dan pengembangannya. Yokyakarta: Andi.
Brata, K. C., Brata, A. H., & Pramana, Y. A. (2018). Pengembangan aplikasi mobile augmented reality untuk mendukung pengenalan koleksi museum. Jurnal Teknologi Informasi dan Ilmu Komputer, 5(3), 347. DOI: https://doi.org/10.25126/jtiik.201853798
Chari, V., Singh, M., & Narayanan, P. J. (2008). Augmented reality using over-segmentation. Retrieved from https://cdn.iiit.ac.in/cdn/cvit.iiit.ac.in/images/ConferencePapers/2008/ar_ 2008.pdf
Djafar, S., & Novian, D. (2021). Implementasi teknologi augmented reality dalam pengembangan media pembelajaran perangkat keras komputer. Jambura Journal of Informatics, 3(1), 44-57 DOI:https://doi.org/10.37905/jji.v2i2.10440
Ependi, U., Panjaitan, F., & Hutrianto, H. (2017). System usability scale antarmuka Palembang guide sebagai media pendukung Asian Games XVIII. Journal of Information Systems Engineering and Business Intelligence, 3(2), 101-107. DOI: https://doi.org/10.20473/ jisebi.3.2.80-86.
Furht, B. (2011). Handbook of augmented reality. New York: Springer.
Haller, M., Billinghurst, M., & Thomas, B. (Bruce H.). (2007). Emerging technologies of augmented reality: interfaces and design. Hershey: Idea Group Pub.
Harto, E. F. P. (2017). Implementasi augmented reality sebagai media edukasi berbasis android pada museum Anjuk Ladang. Simki-Techsain, 1(11), 1-9.
Haryani, P., & Triyono, J. (2017). Augmented reality (AR) sebagai teknologi interaktif dalam pengenalan benda cagar budaya kepada masyarakat. Jurnal Simetris, 8(2), 807-812.
Novitasari, I. (2020). Implementasi augmented reality sebagai media pengenalan objek bersejarah pada museum R.A. Kartini di Rembang. Tugas Akhir. Universitas Semarang
Pramana, Y. A., Candra Brata, K., & Hendra Brata, A. (2018). Pembangunan aplikasi augmented reality untuk pengenalan benda di museum berbasis android. Studi kasus: museum Blambangan Banyuwangi. Jurnal Pengembangan Teknologi Informasi dan Ilmu Komputer, 2(5), 2034-2042.
Saputra, Y. A. (2014). Implementasi augmented reality (AR) pada fosil purbakala di museum geologi Bandung. Jurnal Ilmiah Komputer dan Informatika (Komputa), 1(1), 1-8.
Soraya, A. (2018). Perancangan augmented reality sebagai media promosi pada museum negeri Sumatera Utara. Jurnal Proporsi, 4(1), 13-25.
Vitono, H., Nasution, H., & Anra, H. (2016). Implementasi markerless augmented reality sebagai media informasi koleksi museum berbasis android. Studi kasus: museum Kalimantan Barat. Sistem dan Teknologi Informasi, 4(2), 1-7.
Wulansari, O. D. E., & Waluyo, E. (2010). Penggabungan objek virtual dengan objek nyata pada augmented reality untuk museum Lampung. Jurnal Informatika, 10(2), 30-43.
Yudiantika, A. R. (2013). Implementasi augmented reality di museum: studi awal perancangan aplikasi edukasi untuk pengunjung museum. Conference: Konferensi Nasional Teknologi Informasi dan Komunikasi (KNASTIK), 1-11.
DOI: https://doi.org/10.37905/jji.v4i1.13954
Refbacks
- There are currently no refbacks.
JJIhas been indexed by:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Editorial Office |
Engineering Faculty Building, 1st Floor Jl. Prof. Dr. Ing. B. J. Habibie, Bone Bolango, Gorontalo, 96119, Indonesia. Whatsapp: +6281314270499 Email: jji.ft@ung.ac.id |
![]() |
|