PENGAJARAN KOSAKATA BAHASA INGGRIS BAGI SISWA SEKOLAH DASAR DI SDN 2 KABILA BONE, KABUPATEN BONE BOLANGO

Helena Badu, Hendra Uloli

Abstract


The purpose of this community service activity is to enhance the English vocabulary of elementary school students. The sample for this activity was the fourth-grade students of SDN 2 Kabila Bone, located in Bone Bolango Regency, with a total of 18 students. The methods used in this activity included lecturing and mentoring students. The community service was conducted for one meeting, during which the students were taught English vocabulary through games and engaging media. The results showed an increase in the students' English vocabulary, a conducive learning atmosphere, and an increased interest in learning English.


Full Text:

PDF

References


Aini, N. (2022). Peningkatan Hasil Belajar Penguasaan Kosakata Bahasa Inggris Materi Daily Activity Melalui Penggunaan Media Kartu Kata Bergambar Pada Siswa. Jurnal Kinerja Pendidikan, 2(2), 321–330. https://www.journalserambi.org/index.php/jkk/article/view/162

Alifah, M. N., & Pransiska, R. (2023). Pengaruh Game Edukasi “ Secil ” Berbasis Android Dalam Mengenalkan Kosakata Bahasa Inggris Anak Di Taman Kanak-Kanak Fadhillah Amal 3 Tunggul Hitam Padang. 3, 11393–11400. https://j-innovative.org/index.php/Innovative%0APengaruh

Amelia, S. (2021). MENINGKATKAN PENGUASAAN KOSAKATA BAHASA INGGRIS ANAK BERKEBUTUHAN KHUSUS MELALUI FLASHCARDS DI SEKOLAH KHUSUS NEGERI 03 JAKARTA PUSAT. Jurnal Ilmiah Pendidikan Keislaman, 1(2), 61–120. https://jipkis.stai-dq.org/index.php/home/issue/view/2

Arsyad, A. (2007). Media Pembelajaran. Raja Grafindo Persada.

El, M., Kau, W., Umar, I., Husain, N., Bay, W., Ali, S. W., Badu, H., & Malabar, F. (2022). Peta Ide sebagai Strategi Menulis Deskriptif Teks pada Siswa Pondok Pesantren Al-Falah. 1(1), 1–6.

Firdaus, M., & Muryanti, E. (2020). Games Edukasi Bahasa Inggris untuk Pengembangan Kosakata Bahasa Inggris pada Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Tambusai, 4(2), 1216–1227.

Puspitasari, F., Andriansyah, A., Riani Guspita, A., Adha A Hakim, A., Jaini, Zahra, N., & Wahyudi. (2022). Implementasi Flashcard Sebagai Media untuk Menambah Kosakata Bahasa Inggris pada Siswa SD Negeri 016 Kelurahan Sungai Perak. TRIMAS: Jurnal Inovasi Dan Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(2), 111–116. https://doi.org/10.58707/trimas.v2i2.232

Richards, J. (1985). Longman Dictionary of Applied Linguistics. Longman Group Ltd.

Yani, D. P., & Muryanti, E. (2023). Efektivitas Game Interaktif dalam Mengenalkan Kosakata Bahasa Inggris untuk Anak Usia Dini di Taman Kanak-kanak Latihan SPG Aisyiyah Padang. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7, 16274–16281. https://jptam.org/index.php/jptam/article/view/8946

Zainuddin, N. (2021). Meningkatkan Pemahaman Kosakata Bahasa Inggris melalui Media Handbook pada Siswa Kelas IX SMP Cokroaminoto Palopo. Jurnal Dieksis Id, 1(2), 59–68. https://doi.org/10.54065/dieksis.1.2.2021.81




DOI: https://doi.org/10.37905/jpti.v2i2.22729

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 Helena Badu

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

slot gacor slot gacor hari ini slot gacor 2025 demo slot pg slot gacor slot gacor