Pendampingan Mini Riset Pelaksanaan Pembelajaran Pjok Di MIS Alkhairaat Kota Gorontalo)
Abstract
The purpose of this service is to assist and monitor mini research on the implementation of PJOK learning carried out by 1st semester students at MI Alkhairaat Gorontalo City. The activity stages consist of: preparation, implementation, and evaluation. Based on the evaluation, this activity was carried out well, based on the stages of the activity until the objectives of this service activity were achieved. In addition, students gained benefits, including: increasing understanding of the objectives of implementing PJOK in schools, recognizing the scope of physical education which is the material at MI Alkhairaat, and being able to distinguish between physical education and sports coaching.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arifin, Syamsul. (2017). Peran guru pendidikan jasmani dalam pembentukan pendidikan karakter peserta didik. Multilateral: Jurnal Pendidikan Jasmani dan Olahraga, 16(1).
Dudung, A. (2018) Kompentesi Profesional Guru. JKKP (Jurnal Kesejahteraan Keluarga dan Pendidikan), 5(1), 9-19.
Gani, A. R. F., Arwita, W., Syahraini, S., & Daulay, N. K. (2020). Literasi informasi dalam tugas mini riset mahasiswa baru jurusan biologi pada mata kuliah morfologi tumbuhan. Jurnal Pelita Pendidikan, 8(3), 174-180.
Max Ki. (2024). Cara Membuat Mini Riset yang Baik dan Sesuai Strukturnya. https://umsu.ac.id/berita/cara-membuat-mini-riset-yang-baik-dan-sesuai-strukturnya/ ditulis pada 9 September 2024
Kanca, I. N. (2018, November). Menjadi Guru Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan di Abad 21. In Prosiding Seminar Nasional IPTEK Olahraga (SENALOG) (Vol. 1, No. 1, pp. 21-27)
Kemdikbud RI. (2023). Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional. https://jdih.kemdikbud.go.id/sjdih/siperpu/dokumen/salinan/UU_tahun2003_nomor020.pdf diakses pada 25 Februari 2025
Kemendiknas RI. (2011). Pendidikan Karakter Pada Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan. Jakarta: Dirjen Pendidikan Dasar.
Raibowo, S., Nopiyanto, Y. E., & Muna, M. K. (2019). Pemahaman guru PJOK tentang standar kompetensi profesional. Journal Of Sport Education (JOPE), 2(1), 10-15.
Rusdiana, A. (2019). Panduan Mini Riset. Prodi Magister Manajemen Pendidikan Islam Program Pascasarjana UIN Sunan Gunung Jati Bandung. https://digilib.uinsgd.ac.id diakses pada 25 Februari 2025
Ulfa, A. (2019). Pengaruh metode penugasan mini riset terhadap kemampuan berpikir kritis siswa (Bachelor's thesis, Jakarta: Fakultas Ilmu Tarbiyah Dan Keguruan Uin Syarif Hidayatullah).
Wijarini, F. (2024). Keterampilan Penelitian Mahasiswa melalui Pembelajaran Berbasis Proyek Mini Research. Research and Development Journal of Education, 10(1), 118-124.
Winarno, M. E. (2018). Mendorong pengembangan literasi keolahragaan nasional. Jurnal prosiding Seminar Naisonal Pendidikan Jasmani dan Olahraga STIKIP Jombang, 3(1).
DOI: https://doi.org/10.37905/jrpi.v2i3.33291
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Aisah R. Pomatahu, Mirdayani Pauweni, Hariadi Said, Arif Harianto

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.