Pengaruh Kualitas Produk dan Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen Ayam Geprek Akbar Kediri
Abstract
Essentially, in today's market, a food business can't survive without proper advertising and top-notch goods. “Ayam Geprek Akbar Kediri is an Indonesian restaurant in the neighbourhood. Product quality and marketing were the focus of this study to determine the effect on consumer interest in buying Ayam Geprek Akbar Kediri. The research approach used in this type of study is quantitative.†Participants in this study were consumers who had shopped at the geprek chicken of Akbar Kediri; the sample size was 100. approaches to data collection encompass observation, questionnaires using a Likert scale, and literature research. Various analytical approaches are utilised, including “multiple linear regression analysis, t-tests, f-tests, coefficients of determination, validity tests, reliability tests, and classical assumption tests. The results show that product quality and advertising have a favourable and substantial relationship with purchase interest.â€
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdurrahim, Tannady, H., Ekowati, D., & Nawarcono, W. (2023). Analisis Peran Harga, Variasi Produk Dan Kualitas Produk Terhadap Customer Satisfaction Produk Konveksi. Journal of Economic, Bussines and Accounting (COSTING), 6(2), 1302-1307.
Anbiya, N. N., & Sofyan, A. (2021). Hubungan Antara Promosi Penjualan dengan Minat Beli Konsumen. Jurnal Riset Manajemen Komunikasi, 1(2), 130-137. https://doi.org/10.29313/jrmk.v1i2.555
Anggraeni, T. C., Widjayanti, W., & Puspita, A. B. I. (2023). Pengaruh Promosi dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Pelanggan Shopee. Jurnal Ekonomi Dan Manajemen, 2(1), 40-51.
Ardian, R., & Sudrartono, T. (2021). Pengaruh Bauran Promosi Terhadap Minat Beli Kembali Cat Dulux di Depo Keramik Katapang Bandung. Jurnal Ilmiah Manajemen Bisnis Dan Inovasi Universitas Sam Ratulangi (JMBI UNSRAT), 8(3), 704-714.
Ardiansyah, N. R., Fitriadi, B. W., & Yusnita, R. T. (2023). Pengaruh Kualitas Produk dan Promosi Terhadap Minat Beli (Survei Konsumen Donat Sibungsu Singaparna Kabupaten Tasikmalaya). Jurnal Publikasi Sistem Informasi Dan Manajemen Bisnis (JUPSIM), 2(3), 131-141. https://doi.org/10.55606/jupsim.v2i3.2012
Arianto, N., & Difa, S. A. (2020). Pengaruh kualitas pelayanan dan kualitas produk terhadap minat beli konsumen pada PT Nirwana Gemilang Property. Jurnal Disrupsi Bisnis, 3(2), 108-119.
Budiano, Udayana, I. B. N., & Lukitaningsih, A. (2022). Pengaruh kualitas layanan, kualitas produk terhadap kepuasan pelanggan dalam membentuk loyalitas pelanggan. Equilibrium: Jurnal Penelitian Pendidikan Dan Ekonomi, 19(02), 226-233. https://journal.uniku.ac.id/index.php/Equilibrium
Dwijantoro, R., Dwi, B., & Syarief, N. (2022). Pengaruh harga, kualitas produk, dan promosi terhadap keputusan pembelian marketplace shopee. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis, 16(2), 63. https://doi.org/10.21460/jrmb.2021.162.392
Galieno, R., Rahmawati, V., & Mettan, S. V. (2021). Peran Kualitas Produk dan Promosi terhadap Minat Beli Produk Coklat. Journal of Emerging Business Management and Entrepreneurship Studies, 1(2), 259-272.
Halawa, M. M. D., Situmeang, R. R., & Manalu, M. R. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Promosi dan Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan . Jurnal Manajemen, 13(3), 339-347.
Herlambang, A. S., & Komara, E. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, dan Kualitas Promosi Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi kasus pada Starbucks Coffee Reserve Plaza Senayan). Jurnal Ekonomi, Manajemen Dan Perbankan, 7(2), 56-64.
Irawan, M. R. N. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Dan Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Pt. Satria Nusantara Jaya. Ekonika : Jurnal Ekonomi Universitas Kadiri, 5(2), 140-156. https://doi.org/10.30737/ekonika.v5i2.1097
Lestari, B., & Novitaningtyas, I. (2021). Pengaruh Variasi Produk dan Kualitas Pelayanan terhadap Minat Beli Ulang Konsumen pada Coffeeville-Oishi Pan Magelang. Jurnal Nasional Manajemen Pemasaran & SDM, 2(3), 150-159.
Mahira, Hadi, P., & Nastiti, H. (2021). Pengaruh kualitas produk dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan pelanggan Indihome. Konferensi Riset Nasional Ekonomi Manajemen Dan Akuntansi, 2(1), 1267-1283.
Martini, A. N., Feriyansyah, A., & Venanza, S. (2021). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Handphone Oppo Di Kota Pagar Alam. Jurnal Aktiva : Riset Akuntansi Dan Keuangan, 3(1), 44-53.
Maryana, S., & Permatasari, B. (2021). Pengaruh Promosi dan Inovasi Produk Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada Gerai Baru Es Teh Indonesia di Bandar Lampung). Jurnal Technobiz, 4(2), 62-69.
Miati, I. (2020). Pengaruh Citra Merek (Brand Image) Terhadap Keputusan Pembelian Kerudung Deenay (Studi pada konsumen Gea Fashion Banjar). Abiwara: Jurnal Vokasi Administrasi Bisnis, 1(2), 71-83. http://ojs.stiami.ac.id
Purnama, I. (2020). Pengaruh promosi online dan endorsmen selebgram terhadap minat beli konsumen. Youth & Islamic Economic Journal, 1(2), 14-20.
Putri, R. B. A. E. (2021). Pengaruh Kualitas Produk Dan Promosi Terhadap Minat Beli Ulang Pelanggan Pisang Slebew. Performa: Jurnal Manajemen Dan Start-up Bisnis, 6(1), 21-29.
Ramadhani, H. M., Rahmi, M., & Fathoni, M. A. (2021). Pengaruh literasi keuangan syariah, promosi, kualitas pelayanan terhadap keputusan menjadi nasabah bank. In Prosiding BIEMA (Business Management, Economic, and Accounting National Seminar), 2, 689-704.
Repi, M. I., Mangindaan, J. V., & Keles, D. (2021). Pengaruh Perilaku Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Makanan Siap Saji di KFC Tomohon. Productivity, 2(2), 158-162.
Riyanto, & Hatmawan. (2020). Metode Penelitian Kuantitatif Penelitian di Bidang Manajemen, Teknik, Pendidikan, dan Eksperimen. Deepublish.
Sari, R. M., & Prihartono. (2021). Pengaruh Harga dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi, Akuntansi), 5(3), 1171-1184.
Sinambela, L. P., & Sinambela, S. (2021). Metode Penelitian Kuantitatif: Teori dan Praktik. Rajawali Pers.
Sugiyono. (2020). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Alfabeta.
Sujarweni V. W. (2020). Metodologi Penelitian Bisnis dan Ekonomi . Pustaka Baru Press.
Yuliyanto, W. (2020). Pengaruh promosi terhadap kepuasan pelanggan di Toko Aleea Shopid Kebumen. Journal of Business and Economics Research (JBE), 1(2), 168-172.
DOI: https://doi.org/10.37479/jeej.v7i1.29271
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Ferry Anggara, Nur Hidayati, Ririn Wahyu Arida

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Jambura Economic Education Journal has been indexed:
PUBLISHED BY :
Prodi Pendidikan Ekonomi Fakultas Ekonomi
Universitas Negeri Gorontalo, Indonesia
