Jambura Journal of Educational Chemistry

 

 

Jambura Journal of Educational Chemistry (JJEC) is the official journal of Chemistry Department, Faculty Mathematic and Natural Science, Universitas Negeri Gorontalo. JJEC is peer-reviewed articles publish articles twice a year in February and August. JJEC typically addresses chemical content, chemical education research, results of thought and research, instructional methods, and laboratory experiments.

p-ISSN: 2655-7606 | e-ISSN: 2656-6427



  Journal Title
  Journal Abbreviation 
  Frequency
  DOI 
  Electronic ISSN | Print ISSN
  Editor in Chief
  Managing Editor
  Publisher
:   Jambura Journal of Educational Chemistry
:   Jambura J. Educational Chemistry
:   Biannual (February and August)
:   https://doi.org/10.34312/jjec by 
:   2656-6427 | 2655-7606
:   Lukman Abdul Rauf Laliyo
:   Ahmad Kadir Kilo
:   Department of Chemistry, Universitas Negeri Gorontalo
               

 

 

 

 

Announcements

 

Form Kesediaan Menjadi Editor dan Reviewer

 

Kami mengucapkan terima kasih yang sebesar-besarnya bagi Anda yang bersedia menjadi editor atau reviewer di JJEC. Silahkan isi formulir kesediaan menjadi editor atau reviewer di sini

 
Posted: 2022-10-20
 
More Announcements...

Vol 5, No 2 (2023): Agustus

Jambura Journal of Educational Chemistry (JJEC) Volume 5 Number 2 Year 2023 (August 2023) has been officially published. This issue contains 8 articles available online.

Table of Contents

Articles

Tut Nyadin,  UIN Syarif Hidayatullah Jakarta,  Indonesia
Salamah Agung,  UIN Syarif Hidayatullah Jakarta,  Indonesia
Evi Sapinatul Bahriah,  UIN Syarif Hidayatullah Jakarta,  Indonesia
PDF
90-101
Asriana Asriana,  Universitas Negeri Makassar,  Indonesia
Army Auliah,  Universitas Negeri Makassar,  Indonesia
Hardin Hardin,  Universitas Negeri Makassar,  Indonesia
PDF
102-111
Erni Mohamad,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Hendri Iyabu,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Wiwiyani Wiwiyani,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Mangara Sihaloho,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Nurhayati Bialangi,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Akram La Kilo,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
PDF
112-121
Nita Suleman,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Astin Lukum,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Nuramna Rauf,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Mardjan Paputungan,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
La Alio,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Kostiawan Sukamto,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
PDF
122-129
Lukman Abdul Rauf Laliyo,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Riyani Langi,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Masrid Pikoli,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Haris Munandar,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Thayban Thayban,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Erga Kurniawati,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Vivi Dia Afrianti Sangkota,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
PDF
130-135
Julhim S. Tangio,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Ramli Utina,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Frida Maryati Yusuf,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Wiwin Rewini Kunusa,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Cecy Rahma Karim,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Arviani Arviani,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
PDF
136-141
Weny J.A Musa,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Farnawaty Zainudin,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Ishak Isa,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Jafar La Kilo,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Ahmad Kadir Kilo,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
PDF
142-149
Netty Ino Ischak,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Siti Afdianti Domu,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Deasy Natalia Botutihe,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Yuszda K. Salimi,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Opir Rumape,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
La Ode Aman,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
Najmah Najmah,  Universitas Negeri Gorontalo,  Indonesia
PDF
150-158